Travel industrija ne razume milenijalce?

Travel industrija ne razume milenijalce?

Fokusiranje turističkih kompanija na milenijalce se nije pokazalo uspešnim. Korišćenje ove generacije za brendiranje svojih usluga ispostavilo se pogrešnim već u dva velika slučaja.

Kompanija koja se bavi organizovanjem krsterenja, Uniworld, odlučila je da povuče jedan od svoja dva broda poznata kao „U“ – namenjena rečnim krstarenjima Senom posebno za „milenijalce“. U saopštenju je navedeno da se ova ideja pokazala kao loša, a brod će biti poslat na centralnoevropske reke i u njemu će boraviti nešto starija klijentela.

Ideja je bila sprovedena upravo na osnovu premise da milenijalci putuju drugačije, pa je namera bila da im se omogući posebna usluga koja će ih zainteresovati. „Izgledalo je kao obećavajuća ideja“, priznali su u Uniworld-u. Pokazalo se da su milenijalci po načinu putovanja sasvim drugačiji od svih prethodnih generacija i da se nikako ne uklapaju u klasičan demografski profil putnika na rečnim krstarenjima (delimično i zato što je njihov demografski profil komplikovan – u milenijalce spada dvadesetogodišnji student koji putuje sa svojim cimerima i devojkom, ali i četrdesetogodišnja menadžerka koja putuje sa suprugom i troje dece).

Ali da li je samo demografija na krstarenjima problem, ili je ipak osnovna ideja turizma za milenijalce sporna? Odgovor se možda krije u drugoj neuspešnoj priči koja je nedavno zatalasala stručnu javnost. Francuska aviokompanija Air France je odlučila da ukine svoj brend JOON, koji je takođe stvoren da bi zadovoljio specifične potrebe milenijalaca. Ideja da se ovoj generaciji ponudi autentičan avio prevoznik, koji će biti prilagodljiv njenom brzom načinu života i da bude u skladu sa ogromnim tehnološkim raskorakom koji je odvaja od starijih generacija, pokazala se takođe neuspešnom. Ne samo da je Air France uneo ogromnu zabunu po pitanju brenda, nego nije uspeo da privuče ciljnu grupu kojoj je želeo da se obrati.

Ironično, ali ti vrhunski turistički stručnjaci su shvatili da su osnovne potrebe svih putnika u suštini iste i da se neće postići ništa ako se brod ili avion samo prefarbaju i urede moderno. Razlog za neuspeh ovakvih neobičnih poslovnih poteza kruzera i aviokompanije ne leži u potrebi da se zadovolje potrebe putnika, pa makar on bio i milenijalac, već da se nekom vrstom generacijske travestije privuku kupci. Možda zato i nisu uspeli, jer fokus ni u jednom slučaju nije bio na potrebama putnika već na potrebama samih pružalaca usluga da povaćaju svoju zaradu.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X