Zdravlje – Pobedite džet-leg! – Travel Magazine

Pobedite džet-leg!

Pobedite džet-leg!

Koliko god često da putujete avionom, teško da ćete na dugim letovima uspeti da izbegnete džet-leg. Letenje preko različitih vremenskih zona pre nego što vaše telo na to može da se privikne izaziva niz simptoma koji nikome nisu potrebni na odmoru. Umor, konfuzija, pospanost, glad, neraspoloženje, a često i zadržavanje vode u telu, simptomi su kojima obično treba oko jedan dan da nestanu. Evo nekoliko saveta da smanjite uticaj džet-lega na svoj organizam.

Počnite da se pripremate ranije
Tri dana pre polaska, polako počnite da pomerate svoje aktivnosti ka vremenu u koje ćete ih obavljati na destinaciji ka kojoj ćete se zaputiti.
Spavajte, spavajte, spavajte
Kao što veverice skladište lešnike za zimu, tako i vi spavajte što više kod kuće pre puta, jer će vam ta energija dobro doći nakon sletanja. Prema nekim istraživanjima, što više spavate pre, to će na vas manje uticati manjak sna tokom puta.

Ako je putovanje kraće od 48 sati, ni ne trudite se da se prilagodite
Sredstvo koje će vam pomoći je kafa, i to u velikim količinama!

Recite ne alkoholu
Iako će vam alkohol pomoći da lakše zaspite u avionu, kasnije će značajno pogoršati simptome džet-lega.

Isto važi i za kofein
Ono što smo predložili kao savet na kraćim putovanjima, apsolutno izbegavajte tokom dužih putovanja. Duža „zloupotreba“ kafe može ne samo da pogorša simptome džet-lega, već i da poremeti prirodni ritam spavanja.

Jedite pametno
Jedite laganu i zdravu hranu koja sadrži visok procenat vode, a kao što smo napomenuli, trudite se i da pre puta vreme obroka pomerate ka vremenu kada ćete jesti na destinaciji.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *