– Aerodromi sve ređe gube prtljag putnika – Travel Magazine

Aerodromi sve ređe gube prtljag putnika

Aerodromi sve ređe gube prtljag putnika

Za nešto više od decenije (od 2007. do 2018. godine), broj avio putnika porastao je za 75%, sa 2,48 na 4,36 milijardi.

Istovremeno, zahvaljujući novim tehnologijama i unapređenim procedurama, broj nepravilnosti i za to vezanih troškova operatora se značajno smanjio, a takođe je značajno opao i broj izgubljenog prtljaga na aerodromima.

Prema najnovijim statistikama, prošle godine je na 1.000 putnika u proseku izgubljeno ili oštećeno 5,69 komada prtljaga, što predstavlja veliki pad, budući da je u 2007. ovaj broj na 1.000 putnika iznosio 18,8. Ovo su sjajne vesti za putnike širom sveta, a za odlične rezultate zaslužno je uvođenje savremenih tehnologija praćenja prtljaga.

Niska stopa izgubljenog prtljaga će ostati stabilna, i ne očekuje se da će na nju uticati projektovani porast broja putnika. Prošle godine je oboren rekord iz 2017, a 4,36 milijarde globalnih putnika sa sobom je nosilo i preko 4,27 milijardi komada putnog prtljaga.

Važno je još napomenuti da se 95% izgubljenog, odnosno oštećenog prtljaga vrati vlasniku. U ovu statistiku spada prtljag koji kasni (oko 77%), ali i prtljag koji je oštećen (18%). Samo oko 5% prijavljenog izgubljenog ili ukradenog prtljaga nikada ne nađe put do svog vlasnika.

Veliki broj aviokompanija i aerodroma uveo je sisteme za praćenje prtljaga na najvažnijim tačkama putovanja, kakve su check-in, bording, transfer između letova i dolasci. Prosečno unapređenje trenutno variira od 38% do 66%, u zavisnosti od sistema koji su uvedeni.

Analize pokazuju da je najkritičnija faza transfer prtljaga sa jednog na drugi let, budući da je u nju uključeno više aviokompanija i aerodroma. Prošle godine se čak 46% problema sa prtljagom desilo u ovoj fazi putovanja.

Povodom uvođenja sistema za praćenje prtljaga u Abu Dabiju, direktor Abu Dhabi Airports-a, Ahmed Juma Al Shamsi, za tourism-review.com je izjavio: „Implementirali smo praćenje prtljaga na dolascima i već smo zabeležili značajne rezultate. Za naše putnike, pravovremena isporuka prtljaga je od ključne važnosti za besprekorno putno iskustvo.“

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *