– Društvene mreže krive za prekomerni turizam – Travel Magazine

Društvene mreže krive za prekomerni turizam

Društvene mreže krive za prekomerni turizam

Možemo okriviti društvene mreže zbog mnogo toga – širenja lažnih vesti ili otkrivanja nečije privatnosti, ali sada možemo da kažemo da su krive i za razvoj prekomernog i štetnog turizma.

Nekada su turisti putovali do najpoznatijih svetskih destinacija da bi sasvim jednostavno uživali u njihovoj lepoti, kulturi ili atmosferi. Danas je, nažalost, turizam sve samo ne to. Mnogi danas putuju samo da bi „udarili recku“ i mogli na društvenim mrežama u svom statusu celoj javnosti iznesu dokaz svog „uspeha“ u vidu selfija.

Nesumnjivo je da je uticaj instagrama na društvene mreže veoma moćan. Broj turista u gradiću Vanaka u Novom Zelandu se naglo povećao za 14 posto nakon što su lokalni promoteri pozvali influensere da posete ovaj grad. Stanovnici grada su sada ogorčeni jer im je uvedena dodatna taksa koja je uvedena kako bi se gradila neophodna turistička infrastruktura.

Prekomerni turizam je doveo do šestomesečnog zatvaranja celog ostrva Borakaj u Filipinima, a u Islandu zvaničnici mole posetioce da preskoče posetu nekim od najpopularnijih mesta kao što je turistima prezagušena plava laguna u Rejkjaviku, inače „zvezda“ Instagrama. Ovu zemlju u kojoj živi tek 350.000 ljudi prošle je godine posetilo preko dva miliona turista, a za to najveća zahvalnost ide društvenim mrežama.

Na lokalitetu Maču Pikču su morali da ograniče vreme zadržavanja turista jer mnogi od 1,2 miliona koji godišnje posete ovo spektakularno mesto provede sate i sate tražeći idealno mesto za selfiranje.

Tajlandsko ostrvo Ko Pi Pi važi za jedno od najleših na svetu, ali promocija koju posetioci prave preko društvenih mreža preti da ga uništi. Zbog popularnih selfija neke plaže na ostrvu dnevno posećuje i preko 5000 posetilaca što ozbiljno preti da ugrozi životnu sredinu. Zbog toga su plaže na ostrvu trajno zatvorene za posetioce.

Poslednjih godina raste tražnja za putovanjima, a u velikoj meri tome za to su odgovorne društvene mreže kao najbolji i najjeftiniji način promocije. Turistički radnici sada moraju da se nose sa sasvim drugačijim problemom – kako smanjiti broj turista, jer njihovo prisustvo ugrožava i same spomenike kulture i prirode i život lokalnog stanovništva. Zbog toga mnoge destinacije sve masovnijeg turizma traže načine da ograniče broj posetiaca i spasu ono što se još može spasiti.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X