Vesti – Kako veličina sedišta u avionu utiče na bezbednost – Travel Magazine

Kako veličina sedišta u avionu utiče na bezbednost

Kako veličina sedišta u avionu utiče na bezbednost

Federalna uprava za vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država prvi put testira kako veličina sedišta u avionu utiče na bezbednost.

Tendencija aviokompanija da smanjuju veličinu sedišta i tako spakuju više ljudi u kabinu aviona trenutno je pod nadzorom Federalne uprave za vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država. Ova federalna institucija započela je testove sa ciljem postavljanja minimalnog standarda za sedišta. Ovim testovima biće obuhvaćen i razmak između redova sedišta u kabini aviona, kako bi se osigurala sigurnost. Pojedini kritičari ovih testova tvrde da su oni prevara.

Bilo je potrebno da Američki kongres naloži Federalnoj upravi za vazduhoplovstvo da izvrši testiranje. Unutrašnjost kabine aviona koja služi za testiranje može se napuniti dimom i u njoj se simulara potpuni mrak. Federalna uprava za vazduhoplovstvo će na osnovu rezultata testova odrediti kada veličina sedišta i razmak između redova sedišta postaju opasni za brzo evakuisanje putnika iz kabine.

Koji su optimalni uslovi za bezbedno napuštanje aviona?

„Putnici bi trebalo da napuste avion što je brže moguće, ako dođe do hitne situacije. Gužve među putnicima nema u trenutku kada se nalaze u hodniku koji vodi ka izlazu za hitne slučajeve. Najveća gužva nastaje na samom izlazu za hitne slučajeve“, rekla je Stacey Zinke McKee iz Federalne uprave za vazduhoplovstvo.

Putnici možda misle da su im sedišta preblizu. Ali da li to ima uticaj na bezbednost putnika koji lete avionom? Federalna uprava za vazduhoplovstvo će prikupiti niz podataka na osnovu kojih će doneti svoje stručno mišljenje. U Čikagu se 2016. godine avionu aviokompanije American Airlines zapalio motor tokom poletanja. Tada je putnicima bilo potrebno više od dva minuta za evakuaciju. Neki putnici su napravili pometnju jer su hteli da ponesu i svoj lični prtljag.

Federalna uprava za vazduhoplovstvo izvršila je tokom 12 dana više testiranja, u kojima je učestvovalo 720 putnika dobrovoljaca. U objektu Oklahoma Siti dobrovoljci će biti razdvojeni u grupe od po 60 putnika, što je duplo manje od kapaciteta Boeing-a 737. Dobrovoljci neće morati da se suoče sa stvarnim preprekama kao što su prtljag, dim ili mrak. Testove koje je dizajnirala Federalna uprava za vazduhoplovstvo fokusiraju se samo na širinu sedišta i na razmak između redova sedišta.

Deset organizacija i grupa poslali su pismo državnoj sekretarki za saobraćaj i predstavnicima Federalne uprave za vazduhoplovstvo, kritikujući testiranje sedišta. „Ovi testovi su sramota, jer potrošači moraju znati da se oni ne rade na način koji bi tačno predstavljao šta se može dogoditi u realnoj evakuaciji tokom hitnog slučaja“ smatraju u Nacionalnoj ligi potrošača.

Da li su aviokompanije u obavezi da reaguju u skladu sa rezultatima ovog testiranja?

Za sada nema govora o tome da bi aviokompanije mogle biti prinuđene da prekinu sa praksom smanjivanja veličine sedišta. Zapravo, postoji bojazan da će prevoznici iskoristiti rezultate testiranja kako bi opravdali dodatno smanjivanje sedišta i dodali više mesta u kabini aviona.

Trenutna širina sedišta u avionu je 41 centimetar. U poslednjih 30 godina širina je smanjena za čak 10 centimetara. Visina sedišta se smanjila sa 89 centimetara na 79 centimetara. U pojedinim letelicama visina sedišta je samo 71 centimetar.

Testiranje koje obavlja Federalna uprava za vazduhoplovstvo biće završeno do kraja godine. Izveštaj će biti gotov sledećeg leta i upućen savetodavnom odboru na osnovu čijeg mišljenja će ovo telo doneti preporuke o novim propisima. Nova pravila možemo očekivati tek za nekoliko godina.

Skučena sedišta u avionskim kabinama nisu problem samo putnicima. Pročitajte još i koje je najbolje sedište u avionu, ali i zašto je doplata za bolje sedište u 9 od 10 slučajeva bacanje para.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
77Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *