Vesti – Kampanja "Very Nice!": Kazahstan privlači turiste uz pomoć Borata – Travel Magazine

Kampanja „Very Nice!“: Kazahstan privlači turiste uz pomoć Borata

Kampanja „Very Nice!“: Kazahstan privlači turiste uz pomoć Borata

Kada je 2006. godine američki komičar Saša Baron Koen objavio svoj satiričnu komediju o izmišljenom kazahstanskom novinaru Boratu Sagdijevu, oštra osuda je stigla iz Kazahstana. Kazahstanski gledaoci i vlasti osudili su prikaz filma u svojoj zemlji, izjavivši da je pun uvredljivih stereotipa i ponašanja naslovnog lika. Bez obzira na to, film „Borat“ postao je hit u Americi i širom sveta, te samom Koenu doneo brojne nagrade. Četrnaest godina kasnije čini se da su Kazahstanci shvatili da je svaka reklama dobra, te da im je Borat još tada učinio jednu besplatnu promociju.

Novi put svile promenice svet turizma
PROČITAJTE I…

Novi put svile – kineski projekat koji će promeniti svet turizma

Kazahstan. Very Nice!

Naime, turistički odbor zemlje pokrenuo je ove nedelje novu kampanju, usvojivši Boratovu čuvenu krilaticu „Very nice!“ kao zvanični slogan kampanje. Kampanja uključuje četiri promotivna video snimka koji prikazuju turiste kako istražuju lokalnu hranu Kazahstana, prelepe pejzaže, užurbane pijace i gradove. Na kraju svakog kratkog video snimka, turisti kažu neku varijaciju: „Vau, ovo je veoma lepo!“

„Slogan nudi savršen opis ogromnog turističkog potencijala Kazahstana na kratak, nezaboravan način. Kazahstanska priroda je veoma lepa; hrana takođe; a ljudi su, uprkos Boratovim šalama u suprotnom, neki od najlepših na svetu “, rekao je Kairat Sadvakassov, zamenik predsednika kazahstanskog turizma, u saopštenju.

Film „Borat“ lansirao zemlju u pop kulturu, ali na jedan ne tako „prijatan“ način

Sam film je objavljen u osetljivo vreme. Pušten je 15 godina nakon što je zemlja 1991. godine proglasila nezavisnost od Sovjetskog Saveza. Kazahstan je još uvek smišljao svoj identitet i kako da komunicira sa širim svetom kada je „Borat“ lansirao zemlju u popularnu kulturu – ali svakako ne u laskavom svetlu.

Denis Kin, Amerikanac koji živi u Kazahstanu, došao je na ideju da iskoristi Boratovu krilaticu u kampanji, rekao je Sadvakassov. Kin je, „baš kao i ja, iskusio ruganje zasnovano na Boratu dok sam bio u Sjedinjenim Državama“, primećuje Sadvakassov. „Dakle, bili smo prilično sigurni da će pretvaranje popularne krilatice u slogan biti odmah prepoznato, te izazvati osmehe kod ljudi.“

Kampanja „Kazahstan. Very Nice!“ mamac za privlačenje turista

Turizam u Kazahstanu je „procvetao“ nakon izlaska prvog filma o Boratu, uprkos prvobitnom neodobravanju vlasti. Sada sledi i nastavak filma u kojem se Borat vraća u SAD, u misiji da uruči poklon potpredsedniku Majku Pensu. Zapravo, film je več premijerno prikazan 23. oktobra na Amazon Prime-u.

Ostale vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
3Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X