Lufthansa beleži istorijske gubitke! Očekuje se novo smanjenje troškova …
Pad potražnje za avio putovanjima tokom izbijanja pandemije Covid-19, uticao je na poslovanja svih avio-kompanija. Samo u Lufthansi, najvećem evropskom avio prevozniku, došlo je do pada prihoda od 80 odsto! Avionski gigant zaradio je samo 1.9 milijardi evra u poslednja tri meseca, što je pad od 9.6 milijardi evra koliko je bilo u istom periodu prošle godine. Većinu prihoda, oko 1.5 milijardi evra, ostvarili su Lufthansa Cargo i Lufthansa Technik.
Operativni profit (EBIT) grupacije u drugom kvartalu je manji za 1.7 milijardi evra, što je pad od 754 miliona evra u odnosu na prošlu godinu, uprkos obimnim smanjenjima troškova.
I pored ponovne potražnje za putovanjima, istorijski gubici su neizbežan scenario Lufthanse
Sektor logistike imao je neku korist od stabilne potražnje. U drugom tromesečju avio-kompanije Lufthansa prevezle su 1.7 miliona putnika, što je ipak za 96 odsto manje nego prethodne godine!
„Ne očekujemo da se potražnja vrati na nivo pre krize, još četiri godine. Posebno ne za rute na dugim relacijama. Uticaj pandemije koronavirusa u prvoj polovini godine uspeli smo da ublažimo strogim upravljanjem troškovima, kao i prihodima Lufthansa Technik i Lufthansa Cargo. Trenutno najveću korist imamo sa našim ponudama putovanja putem linija Eurowings i Edelweiss. Ipak, neće nas zaobići dalekosežno restrukturiranje našeg poslovanja“, izjavio je Carsten Spohr, izvršni direktor Deutsche Lufthansa.
U prvoj polovini 2020., prihodi grupacije su se smanjili za 52%, na 8.3 milijarde evra, dok je grupacija prijavila ukupne gubitke od 2.9 milijardi evra. U istom periodu, Lufthansa grupacija je prevezla ukupno 23.5 miliona putnika, dve trećine manje nego u istom periodu prošle godine. Kapacitet je smanjen za 61 procenat.
Šta čeka grupaciju u budućnosti?
Nakon istorijskih gubitaka, avio-kompanija je objavila program restrukturiranja. Taj posao uključuje gubitak 22.000 radnih mesta sa punim radnim vremenom širom Lufthansa Grupe, dok će 100 aviona trajno „napustiti“ flotu. Bez obzira na to, kapacitet avio-kompanije u 2024. godini odgovaraće kapacitetu iz 2019. godine.
U tom cilju, Lufthansa se nada da će produktivnost biti povećana za 15 procenata do 2023. godine, između ostalog i smanjenjem broja sertifikata avio-operatora na najviše deset. Takođe će se smanjiti broj ljudi unutar izvršnog i upravnog odbora, dok će se broj rukovodilaca u grupaciji smanjiti za 20 procenata.
„Uvereni smo da se celokupna vazduhoplovna industrija mora prilagoditi novom normalu. Moramo postaviti sisteme koji će nas održavati u budućnosti ukoliko dođe do sličnih kriza“, rekao je Spohr.
Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.
Skorašnji komentari