Vesti – Mnoge avio-kompanije čeka bankrot u maju? – Travel Magazine

Mnoge avio-kompanije čeka bankrot u maju?

Mnoge avio-kompanije čeka bankrot u maju?

Pandemija korona virusa doprinela je da mnoge avio-kompanije smanje ili u potpunosti obustave svoje  letove. Situacija nigde nije idealna, potražnja ne postoji, a zabrinutost za opstanak je sve prisutnija…

Avio-kompanije Ujedinjenog Kraljevstva maksimalno smanjuju broj letova, usled upozorenja da bi mnogi svetski prevoznici mogli da propadnu, osim ako se ne napravi koordinisani pristup vlada i celokupne industrije.

Avio-industrija u najtežoj krizi moderne istorije

EasiJet je rekao da će još neko vreme obavljati letove tamo „gde može“, ali da se većina letova obustavlja do daljneg.

„Bojim se da će sve veći broj avio-kompanija nastaviti da obustavlja svoje letove u narednom periodu, te da bismo i mi uskoro mogli da obustavimo većinu letova“, navodi se u saopštenju ove avio-kompanije.

Ugrozeni i veliki i mali igraci avio-industrije

Foto: Elio Santos from Unsplash

Da li sve čeka sudbina kompanije Flybe?

Britanski Flybe koji obavlja većinu domaćih letova u Ujedinjenom Kraljevstvu, je prva avio-kompanija koju je aktuelna situacija, naterala da prizemi sve svoje avione i proglasi bankrot.

Vlasnik British Airvais-a koji fukncioniše u sklopu kompanije IAG, rekao je da će korona virus „imati značajan i sve negativniji uticaj“ na potražnju na skoro svim relacijama i da će u aprilu i maju smanjiti godišnji kapacitet za 75%.

„Primetili smo znatan pad rezervacija na serverima svih naših avio-kompanija i unutar globalne mreže u poslednjih nekoliko nedelja i očekujemo da potražnja ostane slaba do sredine leta. Stoga smo doneli odluku o značajnim smanjenjima letova“, izjavio je Vili Volš (Willie Walsh), izvršni direktor kompanije IAG.

Ujedinjeno Kraljevstvo – potrebna hitna pomoć od 7.5 milijardi funti

Prognoze Virgin Atlantic-a su da će vazduhoplovnoj industriji u Velikoj Britaniji, biti potrebna hitna pomoć i to oko 7.5 milijardi funti.

Ukida se viza na ulazu

Foto: Ashim D’Silva from Unsplash

Ryanair je saopštio kako će zabrana ulaska u sve veći broj zemalja, doprineti da oni samo, u narednih sedam do 10 dana, prizemlje većinu svoje flote aviona širom Evrope.

U onim zemljama u kojima flota nije prizemljena, ograničenja i pravila fizičkog distanciranja, mogu učiniti letenje krajnje nepraktičnim i neizvodljivim.

Za april i maj, Ryanair očekuje da će smanjiti kapacitet svojih letova i do 80%, te da nije isključeno ni potpuno prizemljivanje flote.

Ova low-cost kompanija je među prvima prizemila nekoliko aviona, odložila otplatu kapitala i deonica, zamrznula nova zapošljavanja, te značajno smanila radno vreme i isplate.

Bankrot čeka mnoge bez pomoći stranih vlada

Savetodavni centar za vazduhoplovstvo (CAPA) upozorio je da bi većina svetskih avio-kompanija mogla da bankrotira do kraja maja, bez pomoći vlade i industrije.

„Potrebne su koordinisane akcije vlade i industrije, i to sada ako je želja svih da se izbegne katastrofa. Dok se narodi bore protiv korona virusa, mnoge avio-kompanije su verovatno već dovedene u tehnički bankrot ili su u debelom minusu i kašnjenju dužničkih sporazuma. Gotovinske rezerve brzo se smanjuju, jer su flote prizemljene, a potražnja se suši na način koji je potpuno bez presedana. Nove odluke stranih vlada prizemljuju letove koji su ostali, a stabilizacija se još ne vidi na horizontu„, stoji u saopštenjju CAPA-e.

Izvršni direktor CAA-e Ričard Moriarti (Richard Moriarti) upozorio je kako je pretnja opstanku nekih preduzeća sve realnija, što se duže ovo bude događalo.

Očekivanja su da ova kriza pogodi i „velike igrače“.

United Airlines i Delta nisu imuni uopšte. Oni su upozorili na moguće masovne gubitke radnih mesta, uz smanjenje kapaciteta do 50%, koji se očekuju u aprilu i maju.

Proverite koje drastične mere su uveli Air France i KLM, kao i kakve promene su uvele u saobraćaju i rezervacijama Lufhansa i Qatar Airways. Pročitajte i zašto je ugroženo 50 miliona radnih mesta u turizmu.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
9Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X