Vesti – Noćni voz: Mreža linija koje će povezivati 13 evropskih metropola – Travel Magazine

Noćni voz: Mreža linija koje će povezivati 13 evropskih metropola

Noćni voz: Mreža linija koje će povezivati 13 evropskih metropola

Nekada davno noćni vozovi su bili najveći trend, a železnička putovanja bila najpopularnije prevozno sredstvo na tržištu. Od uvođenja vazdušnog saobraćaja, vozovi su, a posebno oni na duge relacije, izgubili na svojoj popularnosti. Međutim, očekivanja su da nakon pandemije Covid-19, mreža noćnih vozova bude opet vrlo zanimljiva za mnoge evropske putnike.

Postoji ozbiljan plan da se u narednih nekoliko godina na Starom kontinentu stvori složena mreža noćnih vozova. Prošle nedelje su razni pružaoci železničkih usluga iz Francuske, Nemačke, Austrije i Švajcarske objavili plan saradnje, odnosno kreiranje mreže noćnih vozova sa nadimkom Nightjet, za narednih nekoliko godina.

Nove zeleznicke rute u 2021
PROČITAJTE I…

Nove železničke rute koje ćete voleti u 2021. godini

Noćni voz – trend evropskih železnica u 2021?

Ideja SBB-a (Švajcarska), OBB-a (Austrija), Deutsche Bahn-a (Nemačka) i SNCF-a (Francuska) je da do decembra 2024. godine povežu ukupno 13 evropskih metropola noćnim vozovima. U tom kontekstu, direktori kompanija potpisali su zajedničku deklaraciju koja takođe označava početak 2021. godine kao „Evropsku godinu šina“.

U decembru 2021. godine kreće prva linija između Beča, Minhena i Pariza, kao i Ciriha, Kelna i Amsterdama. Godinu dana kasnije Cirih će biti povezan sa Rimom, dok su veze od Beča i Berlina do Brisela i Pariza planirane za 2023. Poslednji korak ove prve faze je povezivanje Ciriha i Barselone.

Nemačka i Austrija naglašavaju klimatske potrebe

Cilj planirane saradnje, barem prema nemačkom ministru saobraćaja Andreasu Scheueru, je da Evropu učini još ekološki prihvatljivijom, i to privlačnim, dugotrajnim železničkim vezama. Prema austrijskoj ministarki saobraćaja Leonore Gevessler, stvaranje mreže noćnih vozova znak je da Evropa ozbiljno shvata svoje obaveze zaštite klime.

„Jasno vidimo da je politički zadatak uspostaviti noćne vozove kao alternativu letovima na kratke relacije i putovanjima automobilom“, rekla je ona i dodala da će u sledećih nekoliko godina u noćne vozove biti uloženo 500 miliona evra.

Štaviše, šef OBB-a Andreas Mattha očekuje da će se broj putnika udvostručiti sa 1,4 miliona u periodu pre Covid-19 na nešto manje od tri miliona.

PROČITAJTE I…

Živopisne železničke rute u Evropi

Noćni voz – simbol evropskog jedinstva

U međuvremenu, francuski kolega iz SNCF-a naglasio je da bi ovaj projekat mogao stvoriti privid jedinstva između Evropljana.

„Evropska unija bi trebalo da putovanje železnicom više smatra instrumentom evropskog jedinstva. Moramo ponovo otkriti značenje velikih veza unutar Evrope. Imamo prekograničnu saradnju, ali noćni vozovi omogućavaju da se ide malo dalje. Oni mogu da povežu razdaljine veće od 1000 km, i stoga povezuju putničke koridore između evropskih zemalja“, dodao je Farandou ispred SNCF-a.

Generalni direktor SNCF-a takođe je naglasio da je mreža noćnih železnica prvenstveno namenjena kupcima sa nižom kupovnom moći. „Noćni vozovi ispunjavaju potražnju omladine i mladih iz cele Evrope“, rekao je.

Ostale zanimljive vesti pogledajte ovde.

Podelite ovaj članak...
96Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *