Ovo su avio-kompanije sa najvišim bezbednosnim ocenama za COVID-19
Uprkos masovnim programima vakcinacije širom sveta koji ubrzavaju i govore o odmoru bez karantina, veliki broj destinacija još uvek je nedostižan ogromnom broju ljudi. Tu je naravno i logična zabrinutost oko putovanja na duže staze u zatvorenom prostoru, te tranziti koji su i dalje podležni čestim promenama mera.
Iako su mnoge avio-kompanije revidirale svoje redovne linije ili ukinule neke od svojih flota zbog trajnog uticaja koronavirusa, neke avio-kompanije su letele tokom cele pandemije.
Naravno, sve te kompanije su morale da razviju i usvoje stroge mere bezbednosti, kako bi ograničile potencijalno širenje virusa. Takođe, sve te avio-kompanije su morale da naprave ambijent u kojem će se putnik osećati dovoljno sigurno i lagodno da ponovo uživa u letenju.
Pa, kako to rade avio-kompanije danas?
Sprovodeći detaljna ispitivanja na licu mesta, agencija za rejting vazdušnog saobraćaja “Skytrax” predstavila je prvu i zasad jedinu bezbednosnu akreditaciju COVID-19, koja postaje referentno merilo u industriji. Evo šta su oni istraživali…
Sedenje u avionu sa još 300 drugih putnika na prosečnom dugolinijskom letu (ili čak do 644 putnika u Airbusu A380) tokom globalne pandemije, dovoljno je da se i najhrabriji od nas zabrinu.
Vazduh u avionu? Motori aviona omogućavaju upumpavanje svežeg vazduha radi recikliranja i zamene ustajalog vazduha u kabini, na svaka dva do tri minuta, što znači da se novi dovod svežeg vazduha u proseku dobija oko 20 puta svakog sata.
Savremeni avioni su takođe opremljeni filterima, sličnim onima u bolnicama, koji pomažu u čišćenju vazduha od čestica, kao što je COVID-19, čineći ga verovatno jednim od najsigurnijih mesta.
Ako pogledamo dizajn aviona, avio-kompanije su takođe usvojile određene protokole na letu, kao deo nove rutine leta, uključujući obavezno nošenje maski, blokiranje srednjih sedišta i obezbeđivanje sanitarnih kompleta za upotrebu tokom leta.
Na osnovu čega su ocenjene avio-kompanije?
Skytrax je izvršio dvonedeljne revizije vodećih avio-kompanija radi nadzora nad 190 različitih higijenskih i bezbednosnih mera. Ocene se zasnivaju na tome koliko se svaka avio-kompanija dosledno drži svojih mera i efikasnosti svakog protokola o zdravlju i bezbednosti, koji je uvela početkom pandemije.
To uključuje upotrebu zaštitnih maski i zaštitne opreme za osoblje na aerodromu i na letovima, mere socijalne distance, jasne signalizacije, dostupnost sredstava za dezinfekciju ruku i zamene maski, mere čišćenja i tako dalje. Skytrax je do sada pregledao preko 40 avio-kompanija.
Koje avio-kompanije su dobile ocenu 5 zvezdica?
Do sada postoji samo šest avio-kompanija koje su nakon revizije od strane Skytrax-a dobile 5 zvezdica.
airBaltic
Jedini evropski avio-prevoznik koji je do sada dobio ocenu od 5 zvezdica je “airBaltic”. Avio-kompanija je posebno pohvaljena zbog upotrebe ATP testiranja na letu – brzog testiranja koje se sprovodi uz pomoć mašine koja analizira mikroorganizme, te i svog strogog režima čišćenja, pre i posle leta.
Japan Airlines (JAL)
Pored univerzalno usvojenih higijenskih postupaka, “JAL” je pohvaljen posebno zbog inovativne upotrebe tehnologije za smanjenje rizika od širenja virusa, uključujući upotrebu robota na aerodromima, kao pomoćnika u nezi kupca koji pruža informacije o letu i uvođenja posebne tehnologije za proveru kofera.
Fiji Airways
„Fiji Airways” je najnovija avio-kompanija koja je dobila ocenu od 5 zvezdica i prva u okeanskom regionu. Pored pojednostavljenih dozvola za ručni prtljag radi smanjenja preopterećenosti u avionu, avio-kompanija je takođe promenila način ukrcavanja i iskrcavanja putnika i smislila robustan postupak čišćenja vazduhoplova pomoću UV svetlosti.
Qatar Airways
Prvi prevoznik na duge relacije koji je akreditaciju dobio još u januaru, “Qatar Airways” je pozdravljen zbog mera, poput pružanja putnicima besplatnih vizira za lice, koje će nositi tokom leta. Avio-kompanija je takođe pohvaljena zbog toga što nije ukinula ili promenila postojeće standarde iskustva na letu, na primer, servirajući kompletnu uslugu obroka, uprkos rigoroznim merama bezbednosti.
Oman Air
Ova avio-kompanija je iskoristila pad u vazdušnom saobraćaju kako bi pažljivije osmislila svoj program sigurnosti. “Oman Air” je pohvaljen za svoje osoblje koje koristi kompletnu zaštitnu opremu (uključujući jednokratne haljine i naočare) na svim letovima, kao i upotrebu ATP testiranja, kako bi se osiguralo da čišćenje bude efikasno u sprečavanju širenja virusa.
ANA All Nippon Airways
“ANA” je bila prva azijska avio-kompanija koja je dobila sertifikat sa 5 zvezdica, ali joj se od tada pridružio i japanski prevoznik JAL. Jedna od istaknutih mera u reviziji Skytrax-a bio je novi sistem ukrcavanja.
Kako stoje druge avio-kompanije?
Mnoge poznate avio-kompanije na svetu dobile su dobru, ali nešto nižu ocenu sa 4 zvezdice. Tu se nalazi većina glavnih evropskih avio-kompanija, uključujući British Airways, Lufthansu, Air France, KLM, easyJet i Ryanair.
Ostale evropske avio-kompanije koje su dobile dobru ocenu bile su Aegean Airlines, Vueling Airlines i TAP Portugal.
Emirates i Turkish Airlines, obe kompanije koje se koriste za tranzit na velikim relacijama kroz svoja čvorišta u Dubaiju i Istanbulu, takođe su dobile ocene od 4 zvezdice.
Skorašnji komentari