Predstavljamo novu destinaciju na 4 točka: Peugeot 3008
Nakon dužeg vremena TRAVEL MAGAZINE predstavlja jedan automobil i to nije slučajnost. Naime, naši čitaoci koji nas prate dugi niz godina, još tokom štampanog izdanja časopisa, setiće se da smo ranije imali redovnu rubriku koja se bavila predstavljanjem automobila iz ugla svakodnevne upotrebe, a najviše iz ugla putovanja, kako porodičnih, tako i onih sa prijateljima…
Kad kažem da nije slučajnost što se vraćamo predstavljanju jednog automobila, mislim na to da su automobili ponovo postali interesantni za praćenje, najpre zahvaljujući sve smelijem dizajnu, kako spolja, tako i unutra, kao i sve većem razvoju tehnologije, tj. elektrifikaciji i digitalizaciji automobila, a što nas posebno raduje!
I baš zato nam je pažnju skrenuo novi Peugeot 3008, model koji je javnosti predstavljen u prvoj polovini ove godine. Pažnju nam je skrenuo najpre svojom pojavom, koja predstavlja još jedan fantastični iskorak, tradicionalno „uvrnutih“ francuskih dizajnera, ponoviću, kako spolja, a ovog puta, posebno iznutra, iskorak koji predstavlja pun pogodak.
Magnetni izgled
„Magnetni izgled“ privlači poglede… Robusna, autoritativna silueta, odnosno dimenzije, pomenuti dizajn raznih detalja, od prednje maske i farova, do zadnjeg dela, spojlera i zadnjih svetala, pri čemu je za taj zadnji deo potrebno imati nešto šire horizonte, točkovi sa felnama koje opet iziskuju otvorenost ka novim trendovima (što je prilično retko na ovim prostorima), zaključno sa enterijerom, koji svakako, bez ikakve diskusije predstavlja trenutni vrh dizajna u globalnim okvirima.
Od opreme je u ponudi sve što danas možete zamisliti i poželeti, tako da ste tu ograničeni samo dubinom vašeg novčanika. Spisak opreme je toliko dugačak da bi nam bila potrebna posebna stranica sajta za taj spisak. Stoga se obratite najbližem Peugeot dileru za više informacija.
Različite verzije motora
U ponudi su tri verzije motora: blagi (mild) hybrid 1.2 sa 136 konjskih snaga, plug-in hybrid 1.6 sa elektro autonomijom do 89 km, sa 195 KS i potpuno električni sa autonomijom između 500 i 700 kilometara, sa oko 250-300 KS. U Srbiji i regionu je trenutno u ponudi samo blagi hybrid, za koji obavezno savetujemo test vožnju, kako biste osetili da li vam ovaj zanimljivi blagohibridni spoj odgovara i da li vas zadovoljava u smislu snage. Što se nas tiče, rekli bismo da prijatno iznenađuje, ali ne opčinjava.
Elem, nakon prvobitnog oduševljenja, sledi susret sa realnošću, tzv. prizemljenje, sa posledicama koje u velikoj meri zavise od vašeg iskustva sa vožnjom različitih automobila tokom života.
Krenimo redom…
Pogonski sistem
Već pomenuti pogonski sistem jeste inovativan, unapređen, ali ostaje pomalo gorak utisak da blagom hybridu ovde nije mesto. Zato se radujemo plug-in hybrid verziji sa jačim benzinskim motorom i jačim elektromotorom, odnosno većom baterijom. Trebalo bi da se na našem tržištu pojavi krajem ove godine. Naravno, to će uticati i na cenu, sasvim očekivano i razumljivo.
Prtljažnik deluje da će zadovoljiti sve potrebe apsolutne većine korisnika, ali ukoliko planirate duži put, savetujemo da dobro isplanirate raspoloživi prostor. Kad smo kod raspoloživog prostora, tj. komfora, treba imati u vidu da je zadnja klupa prilično blizu prednjim sedištima, što se naročito oseti ukoliko je vozač / suvozač visine iznad 180 cm. Za duža putovanja, pogotovo četiri odrasle osobe, to može biti faktor neudobnosti, pa ako auto kupujete i sa tom namerom, savetujemo dobro promišljanje.
Udobnost
Na ovo se odmah nadovezuje i tema udobnosti samih sedišta i za njih možemo reći da su više nego korektna, pogotova kada se na prednjim sedištima izvuče dodatak za potporu butina, što osetno povećava komfor. Kad se na to doda i masaža u prednjim sedištima, užitak je veoma izvestan. I tu nailazimo na, po nama, najveću zamerku, a koja je tako teško uočiva i zahteva dosta prediskustva.
Naime, upravo na najlepšem mestu u automobilu, koje najčešće ljude ostavlja bez daha, svojim impresivnim dizajnom, u okviru prednje kontrolne table i centralnog grebena, gde se nekada nalazio menjač, nalazi se potencijalno najnezgodnija skrivena mana ovog automobila… Ako pažljivo pogledate unutrašnjost, videćete da se centralni greben ukoso širi u pravcu vozačeve desne noge, sužavajući mu prostor za noge toliko da se noge uopšte ne mogu razdvojiti ukoliko ste pomenute visine iznad 180 cm, a što je veoma česta visina u našim krajevima. U kratkoj gradskoj vožnji to je zanemarljivo, ali na dužem putu, može imati veliki uticaj na to kako će vam prijati taj put.
Svakako, na vama je da sami otkrivate dalje, da ulazite u tehničke detalje, u spisak fascinantne opreme (nema šta nema) i da dobro „presečete“. Naš zaključak je da je novi Peugeot 3008 u samom vrhu ovog segmenta automobila, da se još više približio tzv. premium brendovima i da kupovinom ovog automobila svoju svakodnevnicu podižete, barem ovako, u tom pravcu. Sve „slabije tačke“ koje smo naveli karakterišu skoro sve druge marke automobila i razlike su veoma suptilne, tako da odluka zapravo nikada nije bila teža.
Sigurno je da ćete u novom Peugeotu 3008 imati najmanje razloga za „nerviranje“ što sve nije baš savršeno.
Autor: Zoran Đukanović
26. septembar 2024.
Baš lep auto, samo što ja o takvom mogu samo da maštam. A bilo bi lepo bar ga isprobati, ako ga možda Menadžer ima u svom voznom parku. Pretpostavljam da je pravo uživanje sesti sa porodicom i zaputiti se na neko letovanje ili zimovanje. Udoban je, tako da nam ni hiljade kilometara ne bi teško pale.
27. septembar 2024.
Previše je ovo skup auto i za rent a car agenvcije. Investiraju u njega a onda ga nepažljivi vozači oštete