Vesti – Šta posle pandemije? Hoćemo li sačuvati ili uništiti našu planetu? – Travel Magazine

Šta posle pandemije? Hoćemo li sačuvati ili uništiti našu planetu?

Šta posle pandemije? Hoćemo li sačuvati ili uništiti našu planetu?

Voz – najbolja opcija za putovanje?

Piter Miler, naučnik iz Saveta za odbranu prirodnih resursa, rekao je da je letenje jedan od najgorih načina putovanja sa stanovišta emisije ugljen-dioksida.

„Ako planirate da putujete od Vašingtona i Njujorka i imate opciju kako da putujete, let je najgora od tri opcije“, rekao je za CNN Business. „Vožnja nije toliko loša, pogotovo ako imate auto koji štedi gorivo. Voz će generalno biti najbolja opcija.“

Ali zašto se fokusirati na vazduhoplovstvo kada ono čini samo 2% globalnih emisija gasova staklene bašte?

„Mislim da je najvažnija godišnja stopa rasta koja sada iznosi 5%. Nevezano od toga, ljudi teže da putuju češće i da putuju na neko udaljeno odredište. A tada prosto morate da se osloniti na avijaciju.“

Superbrzi voz stize 2028!
PROČITAJTE I…

Iz Pariza do Amsterdama za 90 minuta? Voz koji će promeniti svet putovanja!

Kakva je budućnost kruzera?

Pre pandemije, sve više i više očiju je takođe gledalo prema rastućoj industriji krstarenja i njenim efektima na životnu sredinu. Samo jedan primer: izveštaj objavljen 2019. godine od grupe za održivo putovanje Transport & Environment kaže da su veliki kruzeri imali veći ekološki efekat nego automobili!

Tokom 2017. godine Carnival Corporation, operater krstarenja koji ima oko 10 različitih kruzera, emitovao je gotovo 10 puta više sumpornog oksida oko evropskih obala, od svih 260 miliona evropskih automobila!

Carnival je rekao da će 2020. godine raditi na smanjenju emisija isporukom „drugog broda za krstarenje na svetu koji će se napajati tečnim prirodnim gasom“, kao i na ulaganju u tehnologiju gorivih ćelija i baterija.

Norveška kompanija za krstarenja Hurtigruten rekla je da se 2019. godine prebacuje na hibridna krstarenja u okviru misije smanjenja uticaja kompanije na životnu sredinu.

Međunarodno udruženje Cruise Lines saopštilo je da ulaže u ugrađena postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i visokotehnološke premaze trupa, kao i na dizajn za smanjenje otpornosti na vodu i uštedu goriva. Takođe se obavezao da će do 2030. godine u pogonu imati do 25 brodova na tečni prirodni gas.

Da li je opcija da samo odustanemo od letenja i krstarenja?

Stručnjaci se slažu da to nije opcija, već da bi trebalo tražiti načine da letenje avionom i putovanje kruzerima budu što manje štetni po okolinu.

Takođe smatraju da bi među ljudima moralo da se promoviše da ne idu svugde avionom, a posebno ne do destinacija koje su blizu. Tada bi opcije morale da budu ili voz, ili autobus ili sopstvena kola.

Kako se rešiti masovnog turizma? Uz veću kontrolu…

Hrvatski grad Dubrovnik, u kom su snimane neke scene top serije „Igra prestola“ već neko vreme ima problem sa brojem turista. Jelka Tepšić, zamenica gradonačelnika Dubrovnika, rekla je za CNN Travel kako su pronašli način da bar malo smanje priliv gostiju.

Upravljanje dolascima kruzera bilo je ključni potez. 2019. godine grad je potpisao „memorandum o razumevanju“ sa Međunarodnim udruženjem krstarenja kako bi bolje rasporedio brodove koji ulaze i dovode velike grupe putnika odjednom. Pandemija je sve to prirodno zaustavila. Ali u „normalna vremena“, Tepšić je rekao da nije moguće imati više od dva broda za krstarenje ili 4.000 putnika istovremeno u luci. A to omogućava bolje iskustvo putnicima i stanovnicima grada.

View this post on Instagram

Red roof houses of Dubrovnik. ~ Photo @thienandtami

A post shared by Dubrovnik Croatia (@dubrovnik.croatia) on

Jelka je takođe rekla kako je nova strategija grada fokus na turistima iz regije. Dubrovnik se nada da će privući svoje sunarodnike, kao i komšije iz Crne Gore, Srbije, Bugarske, Rumunije, Makedonije i Slovenije. To se uklapa u koncept „putničkog balona“ koji je nastao tokom pandemije, mada ostaje da se vidi koliko će taj koncept dobro funkcionisati.

Ostale zanimljivosti pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...
1Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X