Testovi evakuacije iz aviona nerealni?
Brojni stručnjaci iz oblasti avio saobraćaja predlažu revidiranje pravila koja se tiču evakuacije iz aviona. Pojavili su se zahtevi, posebno u SAD, da se izmene i dopune standardi vezani za ovo pitanje.
Trenutni testovi tj. vežbe evakuacije ne uzimaju u obzir uslove i realne okolnosti koje postoje u stvarnom svetu. Avio kompanije moraju da evakuišu putnike u roku od 90 sekundi, a sa druge strane, ne postoje minimalni standardi koji se tiču veličine sedišta. Američki senatori su tako predložili donošenje Zakona o hitnom napuštanju kabine aviona (EVAC).
Senatorka Temi Dakvort je naglasila da je zapanjujuće koliko simulacioni test nije realističan. Za test se koriste samo grupe radno sposobnih ljudi. Takođe, istakla je i da simulacija evakuacije koju sprovodi Federalna uprava za avijaciju (FAA) obuhvata svega 60 putnika.
Trenutni standardi definitivno nisu realni i ukoliko stručnjaci žele ozbiljne testove onda je neophodno imati realne parametre.
Nakon što je otvorena javna debata, FAA razmatra hiljade javnih komentara o veličinama sedišta u avionima.
Predlog novog zakona koji se tiče evakuacije iz aviona podržava i čuveni američki pilot i diplomata Sali Salenberger. Prema njegovim rečima, on je “iz prve ruke” uvideo koliko ovakve situacije mogu biti izazovne i komplikovane.
Nekoliko senatora se, takođe, zalaže da FAA zabrani avio kompanijama da dalje smanjuju veličinu sedišta.
23. maj 2023.
Ja ona uputstva pre poletanja kada stjuardese mašu rukama uopšte ne pratim. Verovatno ivećina putnika, znamo da to veze nema sa realnom situacijom (pu, pu, daeko bila…) Samo gubljenje vremena. Prošle godina firma je platila poslovno putovanje za minhen privatnim avionom, iznajmila preko Royal Charte Servicom. E to je uživancija, komotna sedišta, nema gužvi dok se čeka ukrcavanje i iskrcavanje, enma nezgodnih putnika koje uvek srećem na komercijalnim letovima. Kada bi imao para d a stalno letim tako….