Vesti – Turizam u problemu - kreće poplava potraživanja zbog korona virusa – Travel Magazine

Turizam u problemu – kreće poplava potraživanja zbog korona virusa

Turizam u problemu – kreće poplava potraživanja zbog korona virusa

Iako u Srbiji nema registrovanih slučajeva korona virusa, situacija u svetu je prilično ozbiljna.

Najnoviji podaci Svetske zdravstvene organizacije pokazuju kako je trenutno 93.090 ljudi pozitivno na korona virus. Sve ovo uticalo je i na turizam, a najviše na rad turističkih agencija, koje bi uskoro mogle da se nađu pred velikim brojem otkazivanja puta i smeštaja. Ipak, nije to jedino što brine turizam…

Velika akcija potraživanja zbog korona virusa – potencijalna ogromna šteta za turizam

Dejvid Skot (David Scott), stručnjak za prevare u osiguranju, smatra da bi turistička industrija morala da se pripremi za poplavu potraživanja zbog korona virusa. Skot veruje kako je samo pitanje vremena pre nego advokati započnu veliku akciju na štetu turističkih agencija, avio kompanija i osiguravajućih društva.

„Zapravo, već postoji nekoliko pravnih firmi koje sugerišu kako bi ljudi mogli da budu obeštećeni, ako se zaraze dok su u inostranstvu. Očekujemo ipak da će biti teško da dobijete obeštećenje. Čak i ako podnosilac zahteva može da dokaže da se zarazio, moraće takođe da dokaže da je agencija učinila nešto pogrešno. Odnosno da je ovaj nemar prouzrokovao ili doprineo bolesti ili gubitku.“

Potrebno je dokazati da je nemar kompanije doprineo necijoj zarazi

Foto: Omar Prestwich from Unsplash

Skot je objasnio da teret dokazivanja leži na podnosiocu zahteva, a ne na turističkoj agenciji da to opovrgne.

„Dakle, treba se zapitati da li je hotel znao, ili su morali da znaju kako su gosti imali virus, ali nisu učinili ništa da zaustave širenje istog. Isto važi i za kruzere i avio-kompanije. Da li se brod zaustavio u zaraženoj luci i nije skenirao ljude za potencijalnu zarazu? Ili je avio-kompanija propustila da pravilno očisti avion nakon leta u zemlju koja je pogođena virusom?“

Dokazati nemar agencije nije dovoljan za potraživanje

Tu ipak nije kraj. Čak i ako podnosilac zahteva dokaže da je putnička kompanija bila nemarna, on mora da dokaže da je baš taj čin prouzrokovao njegovu bolest. Da li je nepostojanje adekvatne higijene uticalo na to ili je do zaraze došlo nakon zaustavljanja u zaraženoj luci? Sve to će morati da se reši na sudu, koji će imati finalnu reč.

Lažne tvdnje neće se tolerisati

Svi koji budu podnosili zahtev moraće da budu u potpunosti iskreni. Sve lažnje tvrdnje biće ozbiljno sankcionisane, odnosno krivično procesuirane.

„Krivična gonjenja trebalo bi da posluže kao oštro upozorenje svima koji veruju da je potraživanje koje se bazira na lažnim izjavama, delo bez rizika. Turistička industrija neće tolerisati prevaru!“, izjavio je Skot.

Pročitajte kako je u svetu nastala ksenofobija prema Kinezima od pojave korona virusa, te kakav je kvalitet vazduha u avionu za vreme leta. Saznajte i koji je najbolji način da se zaštitite od zaraze prilikom putovanja avionom.  

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
46Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *