Vesti – Ugroženo 50 miliona radnih mesta u turizmu – Travel Magazine

Ugroženo 50 miliona radnih mesta u turizmu

Ugroženo 50 miliona radnih mesta u turizmu

Pandemija virusa COVID-19 najviše je pogodila turizam nakon zatvaranja velikog broja granica, ograničavanja slobode kretanja, otkazivanja letova i putovanja…

Da će gubici u turizmu biti veliki, a radna mesta ugrožena, svesni su svi, pa i Svetski savet za turizam i putovanja (World Travel & Tourism Council).

Predsednica saveta, Glorija Gevara (Gloria Guevara) je izjavila kako je sada na državama da pronađu rešenja i pomognu turističkom sektoru, koji širom sveta zapošljava više od 50 miliona ljudi, koji danas strahuju za svoj posao.

Sadašnji gubici u turizmu jednaki tromesečnim

Očekivanja su da prihodi u turizmu na globalnom nivou budu manji za 25 procenata. Ovo je jednako tromesečnim gubicima kompanija koje rade u turizmu.

50 miliona ljudi strahuje za svoj posao

Foto: Chuttersnap from Unsplash

Covid-19 je u startu imao veliki efekat na celokupnu svetsku ekonomiju, s tim da je turizam bio prvi na udaru – odnosno putnici i ljudi koji rade u turizmu.

Evidentno je da turizam ima snagu i šansu da povrati ove gubitke, ali u ovom trenutku jedino što može da uradi je da se nada skorašnjoj stabilizaciji situacije, kao i adekvatnoj pomoći od strane državnih organa.

U želji da pomogne stranim vladama da donesu prave mere koje će pomoći i putnicima i zaposlenima, WTTC je izdala sledeće preporuke:

  • Poboljšati travel opcije: Ovo je trenutak da se ukinu ili pojednostave vizni režimi, smanje cene istih i ubrza proces izdavanja.
  • Ukloniti barijere: Osigurati da se nepotrebne barijere uklone ili ublaže kako bi se ublažio pritisak u lukama i na aerodromima. To se posebno odnosni na privremeno ukidanje pravila o politici slotova 80-20 na aerodromima i dodeljivanje portova.
  • Pojednostaviti fiskalnu politiku: Smanjiti i ukloniti aerodromske, lučke i ugostiteljske takse širom sveta.
  • Uvesti podsticaje: Uvesti olakšice i podsticaje za podršku kontinuiteta poslovanja za kompanije na koje je virus najviše negativno uticao.
  • Podrška destinacijama: Povećati budžete i dodeliti resurse za potrebe promocije i marketinga ka destinacijama kada one budu ponovo spremne da prime i ugoste posetioce.

U ovom trenutku, VTTC naglašava značaj snažnih partnerstava između privatnih i javnih kompanija, kao i veće međunarodne saradnje kako bi se na pravi način turizam izborio i prevazišao izazove, sa kojima se sektor suočio nakon širenja virusa Covid-19.

Pročitajte koje mere je YUTA zatražila od Vlade za spas turizma, kao i koje promene u saobraćaju je uvela AirSERBIA. Saznajte i koje su mere opreza ukoliko morate da putujete.   

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
272Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X